POLITYKA PRYWATNOŚCI
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Niniejsza polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies stanowi zbiór zasad przetwarzania danych osobowych i zbierania plików cookies przez Administratora - Adwokata Aleksandrę Wilkołek- Bolczyk prowadząca działalność gospodarczą w ramach indywidualnej kancelarii adwokackiej pod firmą Kancelaria Adwokacka Aleksandra Wilkołek- Bolczyk. Poniższe informacje adresowane są do osób, które m.in. odwiedzają niniejszą stronę internetową Kancelarii, kontaktują się z Kancelarią osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, są pracownikami, kontrahentami lub współpracują z Kancelarią.
Przed rozpoczęciem korzystania z usług Kancelarii Adwokackiej Aleksandry Wilkołek- Bolczyk i strony internetowej w/w Kancelarii proszę o zapoznanie się z niniejszą polityką prywatności i wykorzystywania plików cookies.
Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej „RODO”) informuję, co następuje:
Administrator danych osobowych
Administratorem Pana/Pani danych osobowych (dalej zwanym „Administratorem”) jest Adwokat Aleksandra Wilkołek- Bolczyk, prowadząca działalność gospodarczą w ramach indywidualnej kancelarii adwokackiej pod firmą Kancelaria Adwokacka Aleksandra Wilkołek- Bolczyk z siedzibą ul. Chłopickiego 1/5, 31- 525 Kraków, NIP 9442103523.
Z Administratorem może Pan/Pani skontaktować się w następujący sposób:
a) pocztą na adres kancelarii: ul. Chłopickiego 1/5, 31- 525 Kraków
b) telefonicznie pod numerem telefonu 600- 350- 020
c) e- mailowo, na adres elektroniczny: kancelaria.wilkolek.bolczyk@gmail.com
Źródło uzyskania danych osobowych
Pana/Pani dane osobowe zostały uzyskane:
a) na podstawie informacji przekazanych przez Pana/Panią w czasie świadczenia przez Administratora pomocy prawnej, na potrzeby wykonania zlecenia usługi prawnej
b) od podmiotów trzecich tj. Klientów Kancelarii, ogólnodostępnych baz danych czy rejestrów. Dane osobowe, które nie są zbierane od osób bezpośrednio, mogą być pozyskiwane także od ich kontrahentów, pracodawców, współpracowników lub podmiotów reprezentujących.
Cele i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych:
a) udzielona przez Pana/Panią zgoda na przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych w celu świadczenia Panu/Pani pomocy prawnej, na podstawie umowy zawartej przez Pana/Panią z Administratorem oraz niezbędność przetwarzania Pana/Pani danych do należytego wykonania tej umowy a także kontaktu z Panią/Panem w powyższym celu;
b) realizowanie przez Administratora obowiązku prawnego przewidzianego w art. 6 ustawy Prawo o adwokaturze, polegającego na konieczności przestrzegania tajemnicy zawodowej,
c) ochrona Pana/Pani żywotnych interesów, polegająca na konieczności należytego wykonania usługi prawnej, w tym reprezentowania Pana/Pani w toczącym się postępowaniu sądowym, administracyjnym, mediacyjnym lub innym, negocjacjach ugodowych- w zakresie objętym udzielonym pełnomocnictwem.
e) windykacja należności, prowadzenie postępowań przed sądami, organami władzy publicznej, mediacyjnych i innych,
f) realizacja ciążących na Administratorze obowiązków wynikających z innych przepisów prawa
Czas przechowywania danych osobowych
Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane w czasie niezbędnym do wykonywania umowy zlecenia usług prawnych wedle udzielonego pełnomocnictwa, a także po zakończeniu świadczenia usługi prawnej:
a) celem zabezpieczenia ewentualnych Pana/Pani roszczeń w stosunku do Administratora z tytulu wykonania zleconej usługi prawnej, w tym ewentualnych roszczeń odszkodowawczych- do upływu okresu przedawnienia tych roszczeń (na podstawie § 5 pkt. 2 Uchwały nr 38/2015 z dnia 27 czerwca 2015 roku Naczelnej Rady Adwokackiej)
b) w celu realizacji ciążących na Administratorze obowiązków wynikających z przepisów prawa, w szczególności obowiązku zachowania tajemnicy adwokackiej, który zgodnie z art. 6 ust. 2 ustawy Prawo o adwokaturze nie może być ograniczony w czasie,
c) dla uniknięcia ewentualnych konfliktów interesów, które mogłyby w przyszłości wyniknąć w sytuacji zgłoszenia się do Administratora strony przeciwnej celem uzyskania pomocy prawnej w tej samej sprawie lub sprawie z nią związanej
d) w celu spełnienia wymogów wynikających z przepisów podatkowych i o rachunkowości, w tym na potrzeby prowadzenia dokumentacji podatkowej i księgowej – przez 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku należnego w związku z zawarciem i realizacją umowy albo dłużej, jeżeli wymagają tego przepisy prawa;
Jeżeli Pan/Pani kontaktowała się z Administratorem – jego dane będą przetwarzane przez okres niezbędny dla celów kontaktowania się.
Udostępnianie danych osobowych innym podmiotom
Pana/Pani dane osobowe mogą zostać udostępnione przez Administratora:
a) upoważnionym przez niego współpracownikom – w zakresie i w celu realizacji zleconej usługi prawnej
b) innym adwokatom lub radcom prawnym – w przypadku udzielenia im przez Administratora pełnomocnictwa substytucyjnego;
c) aplikantom adwokackim lub radcowskim – w przypadku udzielenia im przez Administratora upoważnienia
d) biuru księgowemu- w przypadku przekazania przez Administratora dokumentacji księgowej (faktury) w celu obsługi księgowej
e) dostawcom usług informatycznych, w tym poczty elektronicznej- w ramach świadczenia przez te podmioty usług na rzecz Administratora
f) stronom postępowania w Pana/Pani sprawie, pracownikom sądów, organów administracji, urzędów- w ramach i w celu wykonania zleconej usługi prawnej.
Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji oraz przekazywaniu danych osobowych do Państw Trzecich.
Pana/Pani dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również nie będą przetwarzane w formie profilowania.
Pana/Pani dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
W związku z przetwarzaniem Pana/Pani danych osobowych przysługuja Pani/Panu następujące prawa:
prawo dostępu do danych osobowych,
prawo uzyskania kopii danych;
prawo żądania sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, w przypadku uznania, że dane osobowe są niezgodne z rzeczywistością;
ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania
prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
Inne prawa wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
Aby skorzystać z powyższych praw, prosimy o kontakt z nami.
Podanie danych jest dobrowolne z tym, że odmowa ich podania może utrudnić albo uniemożliwić należyte wykonanie usługi prawnej.
W każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do wycofania zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych, (w tym należących do szczególnej kategorii), ale cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano zgodnie z prawem, przed jej wycofaniem.
Administrator zapewnia podjęcie wszelkich niezbędnych środków bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych. Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione.
Pliki cookies (ciasteczka) .
Pliki cookies to dane informatyczne, w szczególności w postaci niewielkich plików tekstowych, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika (komputerze, telefonie komórkowym, tablecie) i mogą być odczytane przez system informatyczny Administratora lub system informatyczny podmiotów trzecich.
Cookies umożliwiają identyfikację komputera lub urządzenia mobilnego w celu wyświetlania stron internetowych dostosowanych do preferencji indywidualnych użytkownika. Administrator może wykorzystywać cookies w szczególności: w celu poprawnej konfiguracji strony internetowej, ulepszenia struktury i zawartości strony internetowej, tworzenia raportów i statystyk oglądalności oraz aktywności użytkowników, które ułatwiają Administratorowi zrozumienie, w jaki sposób użytkownicy korzystają z jego strony internetowej.
Zawartość plików cookies nie pozwala na identyfikację użytkownika. Za pomocą plików cookies nie są przetwarzane lub przechowywane dane osobowe. Pliki cookie nie powodują żadnych szkód w komputerze użytkownika i nie zawierają wirusów.
Mechanizm cookies nie jest wykorzystywany do pozyskiwania jakichkolwiek informacji o użytkownikach, z wyjątkiem informacji o ich zachowaniu na stronie internetowej.
Rodzaje plików cookies to: „sesyjne” - pliki tymczasowe, przechowywane w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu jego wylogowania (opuszczenia strony internetowej) oraz „stałe”, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w ich parametrach lub do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika.
Użytkownik może w każdej chwili dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików (cookies) lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje można sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Należy pamiętać, że większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików (cookies) w urządzeniu końcowym.
Administrator informuje jednak, że ograniczenie stosowania plików cookies może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej.
"Adwokat nie jest od tego, żeby klienta osądzać. Naszym zadaniem jest mu pomagać"
biuro w Krakowie:
ul. Chłopickiego 1/5
biuro w Skawinie:
ul. Słowackiego 1